Een andere WordPress.com site

Grootmoeders recept Appel- Azijn
Hoe grootmoeder appelazijn maakte van gewone schillen is byzonder en het zuivert enorm – hier heb ik lol in.
Van de schillen en klokhuizen kun je zelf appelazijn maken
vul een potje met de appelresten en giet deze dan ook vol met water zodat het water één cm. boven de resten van de appels is.
Leg een katoenen doek op het potje en laat deze dan ongeveer 2 weken in een niet te koude plaats staan.
Na een tijdje zal je bovenop het water een laagje moer zien vormen, dit is een teken dat het water in azijn aan het veranderen is wanneer deze goed gevormd is dus rond +/- 2 weken zeef je de vloeistof door een katoenen doek, en giet je de azijn in een schone fles.
Zo kan je ook kruiden – azijnnen maken door gewone azijn te gebruiken en een handvol verse kruiden in de fles te doen.
Laat dit dan gedurende 2 weken trekken, en je heb al een kruiden-azijn.
Je kan ook die kruiden laten in zitten dan wordt de de kruiden-azijn natuurlijk sterker!
je kan dit doen met bv: Dragon, Thym, Dille enz. volgens smaak en bereidingen.
Je kan het gebruiken in een salade, het heeft een speciale smaak.

De vlokken die op een azijn ontstaan door het rijpen van de azijn is normaal. Een slokje gemengd met water drink ik vaker in de ochtend.

Ik voel me niet meer genoodzaakt om mij stil te houden over de positieve effecten van de natuurlijke appelazijn

Neem in de ochtend een stukje appelazijn en de spijsvertering zal op gang gebracht worden. Het heeft een zuiverende werking en zorgt dat de maag op gang gebracht wordt.
Het stimuleert de bloedsomloop en zorgt dat de bloedsuikerspiegel in balans gebracht wordt.
Mensen met diabetes zullen er baat van hebben en zullen merken dat hun insuline gebruik beter gestroomlijnd wordt.

Het werkt positief op het immuun systeem en zorgt dan je minder vatbaar bent voor ziektes.
Het maakt je hoofd helder en zorgt dat je makkelijker de dag zonder zorgen kan beginnen.

Commentaren op: "grootmoeders appel azijn maken" (7)

  1. wauw! dank je wel vor de tip Marja en een heel mooi weekend!

  2. Kruidenheks zei:

    Niks mis mee om heks genoemd te worden, ik ben heks én help mensen met kruiden. Wat wél bijzonder kwalijk is, dat is dat ons inderdaad de mond gesnoerd wordt en dat we in een moderne variant van de heksenvervolging zijn beland! Nu kom je niet op de brandstapel, maar krijg je boetes die je nooit kunt betalen en proberen ze je dus alles af te pakken en je leven te ontwrichten. In mijn ogen bijna net zo erg als de brandstapel…

    Ze zijn hartstikke gek geworden!

  3. Lief heksje, kan niet wachten op je kruidenboek
    het heeft lang geduurd voor dat ik wakker werd ,maar ben nu klaar wakker en leer nog steeds elke dag .ook had ik het idee dat ik tegen windmolens vechtte maar gelukkig zijn er steeds meer mensen met de zelfde inzichten. Ik gebruik ook appelazijn en zie de voordelen van geneeskrachtige kruiden . Zit steeds beter in mijn vel. En de overheid in elke hoedanigheid moet ik niks van hebben. De afspraken die ze met de voedingsmiddelen industrie hebben maakt ons voedsel steeds zieker maar daar hebben ze aan de andere zijde wel weer een pilletje voor zodat het cirkeltje weer rond is.
    ga zo door vriendelijke groet Richard
    ps heb jij mischien nog meer info voor mij van appelazijn?

  4. Nathalie zei:

    Inderdaad… waar zijn ze mee bezig! Die rot codex alimentarius gaat er trouwens ook voor zorgen dat groenten en kruiden kweken illegaal is. Dat is nu al bezig in Amerika.
    Hoe weet je trouwens dat particulieren ook een boete kunnen krijgen? Ik dacht dat dit alleen van toepassing was voor commerçanten?
    In elk geval zal ik NOOIT mijn alternatieve leven opgeven! NOOIT! Ik sterf nog liever dan hun smerige pillen te slikken!

  5. even een vraag moet het koud of warm water zijn?

    • heet water zorgt dat het schoner is en desinfecteert. Maar dan worden de appelstukjes wel bruin van. In principe moet het niet veel uit maken.

  6. Volgens mij zit de farmaceutische industrie achter deze verboden. Ben er van overtuigd als deze lobby niet zo invloedrijk was er veel nu toegestane medicamenten direct verboden zouden worden door de gevaarlijke bijwerkingen van deze middelen.

Geef een reactie

Tagwolk

Volg

Ontvang elk nieuw bericht direct in je inbox.

Doe mee met 2.569 andere volgers

