Een andere WordPress.com site

Rubber boom

Ficus elastica – rubberboom
Je hebt een hele grote verzameling ficussen en ze worden meestal als kamerplant hier in Nederland verkocht. Ook de vijg is een ficus.  Hier in huis hebben we een rubberplant dat ook familie is van de ficus en het heeft er bij ons zin in, het begint al een boom te worden. Een vrouwtje belde mij op en vertelde dat ze een ficus had gekocht. Ze vervoerde de plant in haar fietstas en ze merkte dat haar rug warm werd door de plant, ze maakte verbinding met de plant.  In de nieuwe bewustzijn waarin de gevoeligheid van plant en mens wordt hersteld, worden je gevoeliger door de planten en kruiden die je tegen komen. Het is dat heel begrijpelijk dat je daarom de genezing op nemen als we bewust  in de natuur lopen en ons afstemmen op de planten.
Bij het breken van een tak, merk je dat een witte substantie naar buiten komt, dat is de rubber die gewonnen wordt van deze plant. Vroeger gebruikte men deze boom bij bloedarmoede als aftreksel van thee, toch is het een plant die je beter als energie kan ervaren. Als ik mij verbind met de rubberboom, merk ik dat het een stuk soepelheid geeft en ruimte geeft om te ontdekken wat bij mij past. Het richt mij op de energie van bewustzijn en van er mogen zijn, en geeft daarbij de mogelijkheid om daarin de eigen keuze te maken. Mag ik stromen en waar dan naar toe? De antwoorden worden je gegeven omdat je je bewust  bent van de richting die je kan nemen en als een magneet mag het stromen.
Affirmatie: Ik focus mij op mijn keuzes en neem de juiste weg.

Ik ben met een nieuw boek bezig, dit is een van de artikelen die je er in terug zal vinden!

Marja Hoefsmit 2013

Commentaren op: "Rubberplant naar een soepele beslissing" (1)

  1. Ik wens je een mooi en gelukkig 2013. Veel succes met je nieuwe boek.

Geef een reactie

Tagwolk

