Een andere WordPress.com site

Ik voel me een heks

Vanaf 14 december wordt er doemcenario’s rondgestrooid over wat wij nu mogen zeggen op het gebied van voedsel, kruiden en  dergelijke. Hierbij is een wet van krachtig geworden die niet uit te voeren is en die te weinig richtlijnen geeft hoe je met adviezen om moet gaan op het gebied van kruiden en dat terwijl de boetes vanaf 30.000 euro worden uitgedeeld. Hoe kan een rechtelijke macht hier mee omgaan, als de richtlijnen niet helder zijn.

Ik heb de gave om met de natuur te communiceren en zie al snel welke kruiden bij iemand werkt.  Maar sinds 14 december 2012 ben ik strafbaar als ik deze kennis op welke manier ook ga delen. Het voelt voor mij als een nieuwtijdige heksenjacht, waarin mensen die kennis hebben van kruiden niet meer het recht hebben op meningsuiting, een van de grondbeginselen van de Nederlandse staat, maar gedoemd zijn om hun mond te houden, omdat ze anders strafbaar zijn.  Dan vraag ik me af hoe men een wet uit Brussel klakkeloos kan overnemen, als het tegen de wetgeving ingaat van de Nederlandse staat, waar wetten getoetst worden door ons parlement? Hoe wakker is Nederland en haar politici?
Ik heb geen zin in een nieuwe heksenjacht die nu ontstaat.  Ben ik een heks? Ben ik strafbaar? Het is raar dat anno 2012 nog steeds heksen afgestraft worden, ik dacht dat we dat duistere denken achter ons gelaten hadden, maar het blijkt nog steeds springlevend.
Het is raar dat eeuwen oude kruiden kennis plots verboden worden en ik vraag me af hoe het komt dat als die oude boeken ineens niet meer gebruikt kunnen worden.
Hoe ver gaat men met dicteren wat wij wel of niet mogen eten, het verkwanselen van voedsel die gemaakt worden in fabrieken met stoffen die giftig zijn. Het gebruik van gifstoffen en pesticiden die toegestaan worden om zo genaamd producten te beschermen, maar schadelijk zijn voor onze gezondheid. Hoe raar is het dat gezond voedsel afgekeurd wordt, maar schadelijke voedsel wordt gepromoot?
Er is iets mis in Nederland en ja ik ben blij heks te zijn:)

 

Commentaren op: "Ik voel me een heks" (4)

  1. Jemig Marja, dat wist ik helemaal niet. Ik vind het juist geweldig om al die ‘oude’ weetjes van ‘oude en vergeten’ kruiden te ontdekken… en m’n voordeel daarmee te doen; blijf blij zou ik zeggen en doen wat je doet hoor 🙂

    • ik sluit bij je aan helena , ik vindt het erg mooi wat marja doet ,al die medicijnen die we nu ,
      krijgen is ook niet altijd goed ,je bent net een proefkonijn .
      nee hoor marja ik vind ook blijf blij met de dingen die je doet .

  2. Ach Marja, julie leven in Europa niet meer, julie “worden geleefd”. Ja kruiden zijn niet goed, die schaden immers de Pharmaseutische industrie ! EN DAT MAG NIET ! Alhoewel ik geen profeet ben en mijn leven ook niet aan de haak hang, ben ik een natuurmens, ik ben al 47 jaar bij geen dokter geweest en geen pilletje medicein geslikt, ik gebruik nog de oude methodes die ik van mijn grootmoeder geleerd heb, op alle gebied. Kruiden, verse groenten en vers fruit. NIET deze die julie in de supermarkten kopen in Europa, die zijn vetgemest met pesticiden en ingespoten met chemicalien om er mooi uit te zien en langer vers te blijven. Ik woon op een Caribisch Eilandje waar ze nog niet van al die dingen gehoord hebben laat staan gebruiken ! Alles is hier vers, groenten uit de tuin en fruit direct van de boom! Als mediceinen gebruiken ze hier alleen KRUIDEN ! Geen pillen of injecties !
    Als jij de gave hebt om met de natuur te comuniceren zoalg ge zegt, Proficiat, deel dat dan gerust met andere mensen. This is a gift of God en ik ben zeker dat vele mensen dat ook zullen apprecieren en een goed alternatief vinden inplaats van de gekke pilletjes wereld en medische prullen die alleen bedoeld zijn om geld in de kassa te brengen.. F.ck the politicians en veel geluk !

  3. tjee bedankt Jepols!

Geef een reactie

Tagwolk

