Een andere WordPress.com site

Gisteren kreeg ik van de tandarts mondwater om mee te spoelen. Ik schok eigenlijk. Mijn lichaam is niet gewend aan die gifstoffen en mijn mond stond in brand.
Het is eigenlijk absurd dat tandartsen meegaan in die rare ontwikkeling waar in voor elke gezondheid een pilletje bestaat. Het is nu weer een mondwater die vol met chemische troep is, waar ik kriegelig van wordt en dan de promotie van de tandarts, dat ik zeker dit mondwater moest gebruiken. Het moet niet gekker worden. Als ik op internet kijk word mij gewezen voor alcohol gebruik in die mondwaters, die juist gaten in kiezen laat ontstaan.
De aandacht is gemaakt om te kijken naar een mondwater die ik wel zal accepteren en die wel de juiste uitwerking heeft. Ik zie dit als een aanleiding om een kruidige mondwater met zeezout te maken. Eentje met samentrekkende eigenschappen,desinfecterend en antibactirieelis, die  de tanden en ivoor op de tanden versterkt en zorgt voor een frise adem. Dat ik daar geen chemische substantie voor nodig heb, kruiden doen dat net zo goed. En ook het vaker eten van een appel en lekker afbijten helpt.
Kruiden die ik er voor gebruikt heb is: salie, kruidnagel, munt, zilverschoon, brandnetel en eucalyptus. Natuurlijk zijn er meer kruiden met die eigenschappen aanwezig. Maar waarom iets chemisch gebruiken als het ook natuurlijk kan?

Commentaren op: "Mondwater op natuurlijke basis" (1)

  1. Ha lieve Marja, blij dat je weer boven water kwam bij mij… of moet ik zeggen: boven ijs? *wink, big smile*
    Er viel hier heel wat bij te lezen, ik besefte niet dat wij al zo lang niet bij elkaar over de vloer kwamen…
    En je hebt gelijk: waarom chemische troep gebruiken als Moedertje Natuur ons voorziet van al die heerlijke, natuurlijke middelen?

Geef een reactie

Tagwolk

