Een andere WordPress.com site

blauwverver

blauwverver

Ik ben bezig om witte wolf blauw te verven – om met blauwe wol te kunnen vilten. Blauw is mijn lievelingskleur en ik heb een sterk gevoel bij de indigo blauwe kleur.
Dit proces heb ik vaker gedaan. Ik vind het leuk werk. Nu ik er achter ben gekomen dat een van mijn vooroudertak bezig was met blauw verven en mijn voorouders in Amersfoort (Gertrudis Ridder)  een blauwververij hadden , sta ik toch met en ander gevoel de wol te verven.. –  Als ik nu ga verven – denk ik aan deze familie, die waarschijnlijk dagelijks blauwe handen hadden:)
Ze deden dat vaker met wede, die tijdens het rottingsproces een blauwe kleurstof af geeft.

Mijn wol om te vilten wordt mooi blauw!!

Commentaren op: "blauwverver" (2)

  1. wilma pichel zei:

    ik ben benieuwd waarmee je de wol verft.Ben nl al steeds van plan om schapenwol te verven om er mee te gaan vilten.

  2. …ook mijn kleur 🙂 Geniet ervan.

Geef een reactie

Tagwolk

