Een andere WordPress.com site

Gevaarlijk E nummers

Gisteravond kreeg ik een pizza bij een mooi restaurant. Ik verbaasde me over de te grote hoeveelheid aan Vetsin die er op een schijnbare verse pizza gestrooid was, waar ik allergisch op reageer. Ik krijg daar een droge keel door en zelfs hartkloppingen. brrr… Dan vraag ik me af wat doet vetsin op een verse pizza – is dat zo nodig om daar zoveel zout op te doen? Hadden ze mij dat niet van te voren kunnen vermelden?
Ooit in het verleden heb ik een restaurant aangegeven dat ik geen vetsin wilde hebben, maar serveerde mij des ondanks toch eten met vetsin. Ik ben toen boos uit de zaak gelopen. Ik had zonder besteld.
Als ik in Emmen had gewoond was ik terug gegaan om het hen te vertellen. Maar helaas is dat niet zo.
Misschien moet ik het desondanks het daar wel aankaarten en er een mail over wagen. Zouden ze het doen om het drink gedrag er in te beïnvloeden?
Zo zijn er verschillende E nummers die in chips en snoepgoed aanwezig zijn die aansporen tot eten.
Zo zijn er E nummers die suikers bezitten die de nieren aantasten. En toch wil een regering daar geen controlle over houden. Vroeger kregen slagers een boete als ze te veel nitraat gebruikten, maar nu is dat niet meer zo,  zijn we vogelvrij verklaard en mogen de fabrieken hun grillen – verslavende e nummers gebruiken zonder dat daar iets over gezegd wordt. Maar ik hou mijn mond niet, want het is zo nodig om eerlijk voedsel te mogen eten.
Maar ik snap niet waarom er geen landelijk beleid is om burgers te beschermen tegen E nummers toevoegingen. Men beschermt je tegen het roken, men beschermt je tegen homeopatie en kruiden, maar giftige e nummers mogen, is dat niet krom?

Commentaren op: "Gevaarlijk E nummers" (1)

  1. Zelf blijven opletten, is op dit moment het enige Marja!

Geef een reactie

Tagwolk

