Een andere WordPress.com site

fluitekruid
Fluitekruid – Anthriscus sylvestris – Cow Parsley
Het word weer een mooie dag en ik kom overal de fluitekruid weer tegen. Naast dat ze zo mooi de wereld wit maken met hun bloemetjes doet het ook veel met me en brengt er veel licht rondom mij heen.
Het brengt me aan het dansen en laat me vergeten wat er in het verleden is gebeurd. Het is zo mooi om die lichtende kracht te stappen.
Vroeger maakten ze fluitjes uit de holle stengels.. dat is ook de reden waarom het fluitenkruid heet.
Fluitekruid wordt gebruikt als medicijn bij kanker. De stof podofyllotoxine word nu medicinaal voor deze ziekte toegepast.  De wortel in rijst koken zorgt dat vermoeidheid verdwijnt en helpt verstoppingen tegen te gaan. Het maakt je hoofd leeg.  Het prikkelt de bloedsomloop en maakt dat je minder zorgen voelt. De bladeren zijn heerlijk in salade

Met deze vrolijke dag zeg ik – ga er op uit en geniet.

 

Marja Hoefsmit

http://www.gratiswebshopbeginnen.nl/winkel/kruidenweb/

Commentaren op: "Fluitekruid voor vandaag" (2)

  1. Hoe kan ik fluitekruid klaar maken in de keuken, welke bereidingen enzo ?
    Mag ik de wortel ook opeten als ik deze samen kook met rijst ?
    dank je wel
    carine

    • Meestal wordt de bladeren in een salade verwerkt. De wortel lijkt me te geconcentreerd om zo tot je te nemen, die zal ik medicinaal wel gebruiken, maar niet als voedsel innemen.

Geef een reactie

Tagwolk

